SNES Tarihi

SNES yani Super Nintendo Entertainment System, Nintendo firmasının Avrupa, Asya, Avustralya, Güney Amerika ve Kuzey Amerika’da 1990 – 1993 yılları arasında ürettiği 16 bit bir oyun konsoludur. Japonya ve Güneydoğu Asya’da Super Family Computer (Super Famicom – SFC) adıyla piyasaya sunulmuştur. Güney Kore’de ise Super Comboy adı ile Hyundai Electronics tarafından üretilmiştir. Değişik ülkelerde üretilen SNES’ler isim olarak farklılık gösterseler de mimari yapı ve donanım olarak aslında aynı üründüler. Bu tamamen ürünün satış politikası ile ilgiliydi. SNES, Nintendo firmasının NES’ten (Nintendo Entertaintment System) sonra ürettiği ikinci oyun konsol makinesiydi ve zamanının diğer oyun konsollarıyla karşılaştırıldığında düşük hızdaki işlemcisine karşın gelişmiş grafik ve ses özelliğine sahipti. Oyun konsolları arasında zamanının en büyük ticari başarısını elde etmişti. Özellikle 16-bit döneminde Amerikan Sega Genesis ile kıyasıya bir rekabet içine girmişti. Bazı kişiler tarafından SNES video oyunlarına altın çağını yaşatmıştı. 32-bit dönemine kadar popüler olarak yoluna devam etti. 32-bit döneminin başlamasıyla Nintendo firması SNES’e olan tüm desteğini durdurdu. Eski fanları, koleksiyoncuları ve emülasyon severler hala konsolun oyunlarını ROM haline çevirerek oynamaya ve paylaşmaya devam ediyorlar.

İŞLEMCİ:

Anakart: Ricoh 5A22, 16-bit 65c816 çekirdek üzerine
Saat Hızı (NTSC) : Giriş: 21.47727 MHz Bus: 3.58 MHz, 2.68 MHz, or 1.79 MHz
Saat Hızı (PAL) : Giriş: 21.28137 MHz Bus: 3.55 MHz, 2.66 MHz, or 1.77 MHz
Buses : 24-bit and 8-bit addres bus, 8-bit data bus
Diğer Eklentiler : DMA ve HDMA, Timed IRQ, Parallel I/O işleme, Donanım
ekleyebilme

VIDEO:

Çözünürlük : Progressive: 256×224, 512×224, 256×239, 512×239
Interlaced: 512×448, 512×478
Piksel Deriniliği : 2, 4, 7, or 8 bpp indexed; 8 or 11 bpp direct
Toplam Renk : 32768 (15-bit)
Sprite : 128, 32 max per line; up to 64×64 pixels
Arkaplanlar : Up to 4 planes; each up to 1024×1024 pixels
Efektler : Pixelization (mosaic) per background, Color addition and subtraction, Clipping windows (per background, affecting color, math, or both), Scrolling per 8×8 tile, Mode 7 matrix operations

SES:

İşlemci : Sony SPC700, Sony DSP
Saat Hızı : Input: 24.576 MHz, SPC700: 1.024 MHz
Format : 16-bit ADPCM, 8 channels
Çıkış : 32 kHz 16-bit stereo
Efektler : ADSR envelope control, Frequency scaling and modulation using Gaussian interpolation, Echo: 8-tap FIR filter, with up to .24s delay, Noise generation

HAFIZA :

RAM : 128 kB (KiB)
Video RAM: 64 kB main RAM, 512 + 32 bytes sprite RAM, 256 × 15 bits palette RAM
Audio RAM : 64 kB

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*


Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.